Conferència Ana Ballester

Anna Ballester Marco va nàixer a Borbotó. És professora de Secundària, contacontes i especialista en literatura infantil i juvenil. Ha impartit un gran nombre de cursos de formació del professorat sobre animació a la lectura, dinamització de biblioteques i dramatització. A més, participa freqüentment en grups de treball i en altres activitats de formació del professorat. En aquest sentit, cal destacar la seua participació en nombrosos congressos i encontres professionals.



En la conferència que va impartir en la facultat d’Educació, Ana va parlar de la importància de la nostra professió i d’educar a persones sensibles que no tinguen manques emocionals, per aconseguir això, hem de educar mitjançant la literatura, sobre tot, mitjançant la poesia. Per altra banda, va ressaltar també la importància de contar-les contes i poemes als xiquets tots el dies ja que les paraules tenen el poder de influir en els nostres sentiments i per a expressar els nostres sentiments usem un llenguatge obert que té una funció especial.

L’amor i la poesia cada dia són necessitats vitals que haurien de tindre com costums diàries ja que ens ajuden a veure el món d’una altra forma i a més, la poesia ens permetre ser més sensibles i més humans. Sembrar a classe aquest costum pot millorar la comprensió i la expressió en els alumnes.

La nostra funció com a mestres ha de ser que tots els xiquets vagen a l’escola amb il·lusió per això, hem de reinventar l’escola cada dia. Ana Ballester va posar com a exemple una poesia en la que cada estona que apareguera la paraula xocolata tenien que fer “mmmmm”. Va usar aquesta tècnica per a mostrar que fent interaccions amb els alumnes tot agrada més i que així els xiquets et senten part de la poesia.

Per a finalitzar va presentar una de les seues obres: “Poemania”. L’objectiu d’aquesta obra és proporcionar recursos i estratègies per a incitar a seguir jugant amb la lectura i per a redescobrir el plaer de llegir i escriure textos poètics. Va realitzar també una activitat on sortien 20 persones i tenien que llegir un poema per grups amb diferent entonació. Aquesta activitat va servir per a realitzar-nos de la importància que té l’entonació quan llegim per als xiquets.  




Comentarios

Entradas populares de este blog

Per què he escollit literatura catalana infantil?

Enric Lluch

Mercè Company