Conferència Ana Ballester
Anna Ballester Marco va nàixer a Borbotó. És professora de Secundària,
contacontes i especialista en literatura infantil i juvenil. Ha impartit un
gran nombre de cursos de formació del professorat sobre animació a la lectura,
dinamització de biblioteques i dramatització. A més, participa
freqüentment en grups de treball i en altres activitats de formació del
professorat. En aquest sentit, cal destacar la seua participació en nombrosos
congressos i encontres professionals.
En la conferència que va impartir en la facultat d’Educació, Ana va parlar
de la importància de la nostra professió i d’educar a persones sensibles que no
tinguen manques emocionals, per aconseguir això, hem de educar mitjançant la
literatura, sobre tot, mitjançant la poesia. Per altra banda, va ressaltar també
la importància de contar-les contes i poemes als xiquets tots el dies ja que
les paraules tenen el poder de influir en els nostres sentiments i per a expressar
els nostres sentiments usem un llenguatge obert que té una funció especial.
L’amor i la poesia cada dia són necessitats vitals que haurien de tindre
com costums diàries ja que ens ajuden a veure el món d’una altra forma i a més,
la poesia ens permetre ser més sensibles i més humans. Sembrar a classe aquest
costum pot millorar la comprensió i la expressió en els alumnes.
La nostra funció com a mestres ha de ser que tots els xiquets vagen a l’escola
amb il·lusió per això, hem de reinventar l’escola cada dia. Ana Ballester va
posar com a exemple una poesia en la que cada estona que apareguera la paraula
xocolata tenien que fer “mmmmm”. Va usar aquesta tècnica per a mostrar que fent
interaccions amb els alumnes tot agrada més i que així els xiquets et senten
part de la poesia.
Per a finalitzar va presentar una de les seues obres: “Poemania”. L’objectiu d’aquesta obra és proporcionar recursos i
estratègies per a incitar a seguir jugant amb la lectura i per a redescobrir el
plaer de llegir i escriure textos poètics. Va realitzar també una activitat on sortien
20 persones i tenien que llegir un poema per grups amb diferent entonació.
Aquesta activitat va servir per a realitzar-nos de la importància que té l’entonació
quan llegim per als xiquets.
Comentarios
Publicar un comentario